Friday, March 20, 2009

R-Hari Yang Celaka!

Biarlah aku luahkan rasa hatiku hari ini.
Bekas tunanganku yang pertama, Shahbudin datang ke Warung Kak Milah hari ini.
Yang lebih menyakitkan hati, dia duduk melepak lama-lama.
Yang membuat aku tak selesa, aku terdengar kutukan tentang diriku.
Memang pada waktu itu aku lantakkan saja.
Tak usah dilayan anjing itu.
Tapi, aku tahu kehadirannya akan mengakibatkan luka lama berdarah kembali.
Ini bukan kali pertama aku berjumpa dengannya semenjak dia tinggalkan aku.
Acapkali juga aku ternampak dia dan keluarga.
Tapi kubutakan mata.
Dalam hatiku selalu mendoakan kebahagiaan untuknya.
Tapi hari ini aku tahu doa aku sia-sia saja.
Hari ini dia datang untuk menyakiti aku atau ada sesuatu yang ingin disampaikan.
Aku berkata begitu kerana dia memanggil aku untuk pergi ke satu sudut warung.
Tapi aku tak mahu.
Apa guna berbicara lagi kalau hanya menambah luka.
Biarkan aku sebegini saja.
Yang menambah kecelakaan... ada bajingan yang berjaya meragut beg aku.
Mujur beg duit aku masukkan dalam poket baju.
Kalau tidak pasti aku akan lebih terbakar dari sekarang!
Wahai manusia, insaflah dari segala perbuatan yang menyakiti orang lain!

0 comments:

Selangor Gergasi 2009

Selangor Gergasi 2009

"Magical Template" designed by Blogger Buster