Sunday, March 29, 2009

R-Salahkan Tuhan!

Pagi tadi, ada seorang pelanggan baru hadir di warung Kak Milah. Mungkin pegawai mana-mana Jabatan Kerajaan bisik hati kecilku....
Seperti biasa aku mengambil pesanan, bila dia hanya memesan minuman, aku dengan penuh santun bertanyakan sama ada beliau ingin menjamah sesuatu?
Tiba-tiba soalanku dijawab dengan soalan. Aku terpana seketika! Perlukah aku memberi tahu apakah soalannya?
Ya! Amat perlu. Jika tidak, aku akan menghampakan kamu. Aku tahu itu.
Soalannya...."Kenapa muka awak macam nak marah saya?" *#wtf`* Aku sudah pun mengukir senyuman.... lantaran itu apakah lagi yang diharapkan??
Perlukah aku mengubah rupaku seperti Catherine Zeta Jones???? Kalau kamu bertanyakan aku seperti itu, sama ertinya padaku bahawa kamu menyalahkan Tuhan kerana melahirkan aku dengan wajah ini....
Aku tidak benci pada pelanggan baru itu, tapi hati kecilku terusik!

0 comments:

Selangor Gergasi 2009

Selangor Gergasi 2009

"Magical Template" designed by Blogger Buster