Saturday, July 25, 2009

A-Tinggalkan Sedikit Benci!

Ketika aku masih di alam persekolahan, aku selalu mendengar orang lain mengungkapkan
  • "Kalau kita menyayangi seseorang, tinggalkan sedikit benci."

Begitu juga sebaliknya,

  • "Kalau kita membenci seseorang, tinggalkan sedikit sayang."


Tipikal, biasa. Pada waktu itu yang aku dapat, supaya bila kita terlalu menyintai tanpa ada sedikit benci, hati kita akan mudah hancur dengan perbuatan si dia. Dan kalau kita terlalu membenci, manalah tahu orang itu memang tertulis jodoh kita, haruskah kita membenci lagi??

Biarlah aku kisahkan kisah aku sebagai panduan untuk korang. Bukan nak suruh korang cari point nak kutuk aku, sekadar panduan.

Aku dan suami bermula sebagai pasangan yang dibenci rakan2. Sebab masing dah berpunya dan menunggu masa nak melangsungkan saja. Tapi, itulah aku katakan jodoh, bukanlah kita ni berkuasa nak menghalangnya.

Dan kehidupan bersama dengan 'orang baru' ni memang susah. Sementelah pula dia dari keluarga yang cukup asing buat aku. Adik beradik yang satu mak, satu ayah pun boleh bergaduh, ini pulak dengan 'orang'.

Then, I have been expected he is perfect. Tapi macam yang korang tau tak semua orang sempurna. Ada juga turun naik, pasang surutnya. And lately, I noticed that everyday I hate him for some of the things he did.

Not to mention what are those things, but hating is just a key for me to learn more about him. And of course I love him so much.

So, what about u? Are u dare to hate him/her?

Think about it!

0 comments:

Selangor Gergasi 2009

Selangor Gergasi 2009

"Magical Template" designed by Blogger Buster