Tuesday, June 16, 2009

Z-Cabaran Untuk Aku!

Terduduk aku mendengar bicara taukeku.
Aku diberhentikan!
Bagaimana aku nak menyuap anak dan isteriku makan?
Bingung, aku bingung!
Tidak ku salahkan Tauke kerana memberhentikan aku tapi......
Argh!!!! Aku tak punya pelajaran.
SPM sekadar SAP.
Kemahiran lain adalah aku bekerja di bengkel kereta, tapi aku tak punya sijil, gajiku terlalu kecil.
Aku terpaksa berhenti.
Ya, aku mahir bercucuk tanam, tapi mana ada tempat yang inginkan tukang kebun lagi kini? Perjalanan dari tapak projek itu terasa teramat jauh.
Aku melangkah lambat-lambat sambil memikirkan perkataan dan ayat yang sesuai untuk kuluahkan pada isteri kesayanganku nanti.
Aku pasti dia terkejut!
Maafkan abang!
Abang tak akan biarkan keluarga abang menderita.
Selagi ada kudrat, abang akan sentiasa mencuba memperbaiki kehidupan kita!
Doakan kejayaan abang wahai isteriku yang tersayang!

0 comments:

Selangor Gergasi 2009

Selangor Gergasi 2009

"Magical Template" designed by Blogger Buster